Gospoda Glembajevi

Režija i adaptacija: Branko Brezovec

Naci (Ignjat Jacques) Glembay: ZLATKO BURIĆ KIĆO
Barunica Castelli-Glembay: DOMAGOJ JANKOVIĆ
Dr. phil. Leone Glembay: MISLAV ČAVAJDA
Sestra Angelika Glembay: SUZANA BREZOVEC
Dr. theol. et phil. Alojzije Silberbrandt: ROBERT ŠPANIĆ
Oliver Glembay: PAVLE VRKLJAN

Skladatelj: Stanko Juzbašić
Scena: Ivana Knez
Kostimi: Suzana Brezovec
Svjetlo: Tomislav Maglečić
Ton: Branko pl. Puceković
Projekcije: Ivan Marušić Klif
Slikarski radovi: Marta Crnobrnja
Proleteri: Mario Strecha, Ivan Sirotić Grof
Tehnička suradnja: Saša Fistrić Fis, Damir Prica, Hrvoje Pelicarić

Scena iz predstave Gospoda Glembajevi
Scena iz predstave Gospoda Glembajevi

Predstava se održava uz sufinanciranje Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Brezovčeva predstava Gospoda Glembajevi donosi nova čitanja i preispitivanja Krležina teksta, nove Glembajeve.
Mislavu Čavajdi kao glumcu ništa nije problem i u gotovo svakoj ulozi otvara svoje glumačke potencijale, ostavljajući ipak nekodiranom tajnu svojih malih dramskih i kazališnih svijetova.

Mira Muhoberac
Vijenac, srpanj 2019.

Brezovec je opet ponudio novo i prilično izokrenuto čitanje te i danas aktualne Krležine drame, čemu je najviše pridonjela njegova prepoznatljiva, kazališna poetika i estetika te dodjela uloge barunice Castelli mladom glumcu Domagoju Jankoviću, a starog ignjata Glembaja Zlatku Buriću Kići. Stvaranju takvog izokrenutog glembajevskog svijeta uveliko su pridonjeli, primjerice, vizualno impresivne slike, višeznačna scenska rješenja Ivane Knez, ekpresivne glumačke interpretacije i brehtijanski songovi…

Dakle, poznati Brezovec, ali u nešto prigušenijoj i manje kaotičnoj varijanti, koji je pomoću ironije, čak djelomično i groteske, skinuo aureolu svetosti s Krležine drame i njegovih Glembajevih, prikazavši ih u njihovoj apsurdnoj i nakaradnoj ljudskosti.

Brezovec je priču o padu Glembajevih, uspješnih bankara, prevaranata, lopova i samoubojica, postavio u puno intimnije okružje, stvorivši komornu predstavu sa samo šest glumaca u kojoj je težište na obiteljskim odnosima, posebno između oca i sina, dakle starog Ignjata Glembaja i Leona te barunice Castelli i Ignjata Glembaja, odnosno Leona. Dakle u tom komornijem čitanju naglasak nije na visoko intelektualnim raspravama u građanskim salonima, ili na kritici prvobitne akumulacije kapitala, ili današnjeg neoliberalizma i Crkve, te uspostavljanju veza s našom stvarnošću, primjerice s Todorićima, nego na prikazu ljudi od krvi i mesa, i njihovim manama, interesima, podvalama, lažima, ljubavnim igrama i emocijama, koje su ih uznosile ili uništavale tijekom života. Svi oni rastvaraju svoje duboke traume, posebno nakon smrti starog Glembaja, kada se u Brezovčevoj interpretaciji postavlja bitno pitanje tko je nasljednik bogatstva, odnosno dugova, što je aktualno i danas u mnogim obiteljima. Tu situaciju nadgleda, ne bez ironije i humora, mrtvi Ignjat Glembaj, koji se podiže iz lijesa i leluja naokolo po sceni poput nekog komičnog duha.

Najviše je ogolio i demistificirao odnos barunice Castelli i starog Glembaja, isprovociravši tim novim čitanjem mnoge dvojbe i pitanja, čime je utjecao na karakter drame. Naime, dodjeljivanjem uloge barunice Castelli mladom i talentiranom glumcu Domagoju Jankoviću, Brezovec je s jedne strane oskvrnuo mit o bankaru Glembaju kao potentnom muškarcu te ukazao, a možemo reći i ismijao, aktualne prijepore oko ‘istospolnih zajednica’ tzv. obiteljaških udruga. S druge strane, u predstavljanju barunice Castelli, koja doduše svira Mondschen sonatu, zadržao je njezin imidž negativke, no u njegovom čitanju ona ga nije zaslužila (samo) zbog bludničke prošlosti, kao što se do sada najčešće prikazivalo, nego i zbog ekonomske računice i trgovanja vlastitim tijelom i životom u ime opstanka i egzistencije.

Nina Ožegović
Tportal, srpanj 2019.

No prava scenska poslastica ipak se krije u liku starog Glembaja kojeg je lavovski snažno odglumio Zlatko Burić Kićo, jedan od vodećih hrvatskih filmskih i televizijskih glumaca, uvijek spreman na ekperimentiranje i dekonstrukciju kanoniziranih svetinja.

Denis Derk
Večernji list, srpanj 2019.

Scena iz predstave Gospoda Glembajevi
Scena iz predstave Gospoda Glembajevi

Dvorana „Domoljub“

23. studenog 2020. (ponedjeljak) u 19:30 sati

Ulaznice po cijeni od 60,00 kn možete rezervirati na email kultura@pou-kop.hr ili kupiti u Domoljubu radnim danom od 13:00 do 17:00 sati. Za kupnju 6 i više ulaznica pojedinačna cijena ulaznice iznosi 50,00 kn.
Predstava će se održati uz poštivanje svih epidemioloških mjera, stoga je broj ulaznica ograničen.

Sukladno novim mjerama te uputama i preporukama vezanima uz organizaciju okupljanja dužni smo voditi evidenciju svih sudionika. U evidenciji se prikupljaju osnovni podaci sudionika: ime, prezime, te broj telefona ili mobitela.
Kako bismo ubrzali ulaz publike te smanjili kontakte pripremili smo Vam online obrazac koji možete ispuniti putem poveznice.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!